fbpx
Web- en marketingbureau in België

7 Redenen waarom je een Google My Business (Google Business Profile) moet hebben

Sofian, co-founder van Weblabs
admin
3 maart 2023
Google My Business voordelen illustratie door Weblabs

Google Business Profile (vroeger Google My Business genoemd), is een gratis online applicatie van Google. Deze applicatie is onmisbaar geworden voor elk bedrijf. Hieronder geven wij enkele reden waarom het heel belangrijk is voor jouw bedrijf om een Google Business Profile te hebben.


1. Verhoging van je online zichtbaarheid

Screenshot van de Google Business Profile van Weblabs.be

Wanneer bezoekers jouw bedrijfsnaam opzoeken in Google, neemt de Google My Business sectie een groot deel van het scherm in beslag. Deze sectie, met bedrijfsinformatie, verschijnt aan de rechterkant van het scherm en biedt in één oogopslag veel informatie waar toekomstige klanten naar zoeken.

Als jouw bedrijfsinformatie volledig is ingevuld en up-to-date, kunnen potentiële klanten snel contact met je opnemen. Het toont ook aan dat je serieus bezig bent met je zaak en dat je online en offline aanwezig bent.


2. Laat klanten snel telefonisch contact opnemen

Indien je een telefoonnummer toevoegt aan jouw bedrijfsinformatie, zal er een snelkoppeling verschijnen voor mobiele gebruikers om direct contact met je op te nemen. Het tijdperk waarin je handmatig een telefoonnummer moest opschrijven, jouw telefoon moest vinden en het nummer moest invoeren is verleden tijd. Dankzij Google My Business kan een potentiële klant je nu binnen enkele seconden bellen nadat hij of zij je heeft gevonden.


3. Toon aan dat klanten tevreden zijn over jouw bedrijf

Je bedrijfsgegevens op Google My Business tonen ook beoordelingen van klanten. Hierdoor krijgt je bedrijf een score op basis van sterren die gebaseerd zijn op deze beoordelingen. Je kunt deze beoordelingen eenvoudig beheren via het platform of de mobiele app. Het belang van online beoordelingen mag niet onderschat worden.

Het is logisch dat hoe meer positieve beoordelingen je ontvangt, hoe beter dit is voor je bedrijf. Bezoekers kunnen snel zien hoeveel beoordelingen je hebt ontvangen en wat je gemiddelde score is.

Het is aan te raden om tevreden klanten aan te moedigen om een beoordeling achter te laten op Google.


4. Reageer onmiddellijk op vragen van klanten

Het wordt steeds gebruikelijker in België om vragen te stellen via Google My Business. Het is verstandig om op dit platform aanwezig te zijn en vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Potentiële en toekomstige klanten hebben vaak vragen die ze graag zo snel mogelijk beantwoord willen hebben. Met behulp van de mobiele My Business app kun je snel en adequaat vragen beantwoorden via je telefoon.


5. Eerste indruk van klanten door middel van foto’s

Zorg er absoluut voor dat je enkele foto’s van je bedrijf en producten toevoegt aan je bedrijfsprofiel.

Je kunt ervoor kiezen om zelf foto’s toe te voegen via Google My Business, maar klanten kunnen ook één of meer foto’s toevoegen aan jouw profiel.

De aanwezigheid van enkele aantrekkelijke foto’s helpt bezoekers snel een idee te krijgen van wat ze kunnen verwachten.


6. Stuur klanten door naar je website

Je kunt de URL van jouw website toevoegen aan je Business profiel. Zodra je dit hebt gedaan, verschijnt er direct een knop of snelkoppeling in de bedrijfskader.

Bezoekers kunnen nu snel doorklikken naar jouw website. Het is een snelle, gemakkelijke en populaire methode voor veel internetgebruikers om de website van een bedrijf te bezoeken. De knop “Bezoek Website” is ook zichtbaar tussen de zoekresultaten op mobiele apparaten.


7. Een volledig profiel wekt vertrouwen.

Een My Business profiel dat volledig is, straalt vertrouwen uit. Bezoekers kunnen in enkele seconden veel informatie vinden die aangeeft dat jouw bedrijf transparant en open is.

Er is geen langdurig zoeken nodig naar openingstijden of adresgegevens, omdat jouw bedrijf een open en betrouwbare structuur heeft waarbij klanten direct alle informatie kunnen vinden die ze zoeken.

Terug naar artikels

Maandelijkse marketingtips ontvangen?

Ontvang elke maand tips voor meer leads en conversies lorem

Artikelinhoud

Analyse du site web avant sa création chez Weblabs

Gratis website analyse

Krijg een videoanalyse met alle verbeterpunten & opportuniteiten, door één van onze experts!
Vraag analyse aan